Need help? Click here 0800 141 2210 UK FREEPHONE We ship worldwide
Letteratura universale Marsilio - Frecce - Italian Parallel Text
Edited by Maria Giulia Fabi
Translated by Marina Mascagni
Paperback, 320 pages
Each volume in this series presents a classic of American literature with a new Italian translation on the facing page, as well as an extensive introduction, information about the text and the author, in-depth annotations, and a complete bibliography, all in Italian.
Douglass's best-known work is his first autobiography Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave, published in 1845. At the time, some skeptics questioned whether a black man could have produced such an eloquent piece of literature. The book received generally positive reviews and became an immediate bestseller. Within three years, it had been reprinted nine times, with 11,000 copies circulating in the United States. Douglass published three versions of his autobiography during his lifetime, each time expanding on the previous one. The 1845 Narrative was his biggest seller, and probably allowed him to raise the funds to gain his legal freedom the following year, as discussed below. In 1855, Douglass published My Bondage and My Freedom. In 1881, after the Civil War, Douglass published Life and Times of Frederick Douglass, which he revised in 1892.
-
Ciascun volume di questa collana si presenta come una monografia completa composta da un saggio introduttivo, una nuova traduzione con testo a fronte, note informative sull'autore e sull'opera, un commento essenziale, una ricca bibliografia.
Scritta in una prosa di affascinante chiarezza, alla sua prima pubblicazione nel 1845 la Narrazione della vita di Frederick Douglass, uno schiavo americano, scritta da lui stesso divenne un best seller internazionale e continua a essere letta oggi quale avvincente capolavoro della letteratura americana. Douglass, che era nato schiavo nel sud degli Stati Uniti, racconta la storia di come dopo anni di tentativi riuscì a fuggire e a conquistare la libertà. Acuto interprete della propria esperienza e portavoce autorevole della comunità degli oppressi, l’autore riordina il ricordo della propria vita rivelando e analizzando le strategie individuali e collettive di resistenza fisica e psichica agli orrori dello schiavismo. Alla violenza della schiavitù e all’immoralità della nazione che la legittima, Douglass oppone la scrittura come strumento di ribellione e come vera e propria dichiarazione di indipendenza. La coinvolgente descrizione degli stratagemmi che adottò per imparare a leggere e a scrivere, un sapere per legge proibito agli schiavi, diventa momento centrale del processo di liberazione. La potente denuncia che emerge dalla Narrazione deriva tanto dal valore storico della sua testimonianza, quanto dalla grandezza di Douglass come narratore, che dà forma letteraria alla propria volontà di giustizia e al desiderio di libertà in modo indimenticabile.
Language
Italian
Level
Intermediate
Book Binding
Paperback
Book Dimensions
18.4 x 12.8 x 2.4 cm
Book Format
Unabridged
Book Genre
Classics
Book ISBN
9788831721844
Book Page Count
320
Book Publication Date
2015
Book Publisher
Marsilio Editori
Delivery Estimate
Please allow from 5 to 10 days for this item to be delivered.