La spiaggia di Falesá/The Beach of Falesá - Robert Louis Stevenson

£11.99
In stock
SKU
MAR044

Product Description

La spiaggia di Falesá/The Beach of Falesá - Robert Louis Stevenson

Letteratura universale Marsilio - Elsinore - Italian Parallel Text

Edited by Richard Ambrosini

Paperback, 248 pages

Each volume in this series presents a classic of English literature with a new Italian translation on the facing page, as well as an extensive introduction, information about the text and the author, in-depth annotations, and a complete bibliography, all in Italian.

The story is told in the first person by John Wiltshire, a British copra trader on the fictional South Sea island of Falesá. Upon arriving on the island, he meets a rival trader named Case, who (in an apparently friendly gesture) arranges for him to be "married" to a local girl named Uma in a ceremony designed to impress the natives but to be completely non-binding in the view of Europeans.

Wiltshire soon discovers that Uma has a taboo attached to her which causes all the other natives to refuse to do business with him, to Case's profit. He also hears rumors of Case having been involved in the suspicious deaths of his previous competitors. Although realising that he has been tricked, Wiltshire has genuinely fallen in love with Uma, and has their marriage legalised by a passing missionary.

-

Ciascun volume di questa collana si presenta come una monografia completa composta da un saggio introduttivo, una nuova traduzione con testo a fronte, note informative sull'autore e sull'opera, un commento essenziale, una ricca bibliografia.

La spiaggia di Falesá (1892), «racconto dei Mari del Sud», appartiene a quel momento magico della vita di Stevenson in cui, abbandonata per sempre la cappa plumbea della pur amatissima Scozia, si rifugia nel sole delle isole Samoa, dove morirà solo cinque anni dopo, a 44 anni. È la scoperta inebriante di un mondo nuovo, di luoghi e colori, lingue, odori e personaggi mai immaginati prima, ma anche di una nuova impenetrabile complessità in cui si mostrano le maschere grottesche del colonialismo europeo e i nodi profondi e insondabili dello scontro di civiltà: i rozzi e avidi mercanti in guerra tra loro, i missionari e la loro ambigua opera di evangelizzazione, i misteriosi inquietanti tabù di una razza diversa e lontana, la sensualità innocente e irresistibile di una bellissima indigena. Per raccontare tutto questo Stevenson cerca modi e linguaggi nuovi, che fanno posto al realismo, all'ironia e al disincanto: e la gioiosa «isola del tesoro», abbandonati pirati e pappagalli, si carica delle voci dissonanti, delle luci e delle ombre che di lì a poco avrebbero dato vita al romanzo coloniale di Conrad e Kipling. Ma l'isola che ancora una volta Stevenson ci regala - l'ultima - conserva intatto il profumo e la leggerezza dell'avventura.

  • Language

    Italian

  • Level

    Intermediate

  • Book Binding

    Paperback

  • Book Dimensions

    18.4 x 12.8 x 2.4 cm

  • Book Format

    Unabridged

  • Book Genre

    Classics

  • Book ISBN

    9788831708906

  • Book Page Count

    248

  • Book Publication Date

    2011

  • Book Publisher

    Marsilio Editori

  • Delivery Estimate

    Please allow from 5 to 10 days for this item to be delivered.

You May Also Like
Write Your Own Review
Only registered users can write reviews. Please Sign in or create an account