Need help? Click here 0800 141 2210 UK FREEPHONE We ship worldwide
Letteratura universale Marsilio - Elsinore - Italian Parallel Text
Edited by Serena Cenni
Translation by Valentina Poggi
Paperback, 304 pages
Each volume in this series presents a classic of English literature with a new Italian translation on the facing page, as well as an extensive introduction, information about the text and the author, in-depth annotations, and a complete bibliography, all in Italian.
The play begins as a love story, with a Duchess who marries beneath her class, and ends as a nightmarish tragedy as her two brothers exact their revenge, destroying themselves in the process. Jacobean drama continued the trend of stage violence and horror set by Elizabethan tragedy, under the influence of Seneca. The complexity of some of its characters, particularly Bosola and the Duchess, plus Webster's poetic language, ensure the play is often considered among the greatest tragedies of English renaissance drama.
-
Ciascun volume di questa collana si presenta come una monografia completa composta da un saggio introduttivo, una nuova traduzione con testo a fronte, note informative sull'autore e sull'opera, un commento essenziale, una ricca bibliografia.
Tragedia tra le più fosche e dolenti del teatro giacomiano, La Duchessa di Amalfi è una storia di potere e sopraffazione, di inganni crudeli e violenza efferata, ambientata in una Italia rinascimentale immorale e corrotta in cui si agitano, tra orrore e pietà, fantasie allucinate e inconfessabili desideri. Ma è, soprattutto, la storia di una donna coraggiosa, vedova trasgressiva e vigorosamente sensuale, che non esita a porre la passione privata al di sopra delle ragioni della politica, della conservazione della stirpe e del patrimonio. Un grande personaggio femminile perché anche intensamente materno, che partorisce di fatto "in scena" (unicum nel teatro dell'epoca) a testimonianza della sua indomita vitalità. Attorno a lei si muovono, sinistre e ambigue, le figure maschili del potere e dell'inganno: i fratelli tiranni, e Bosola, villain introverso e sardonico "malcontento" che, in un sottile gioco metateatrale, osserva il suo duplice ruolo di protagonista e di attore di un dramma di cui non ha compreso appieno la prismatica essenza.
Language
Italian
Level
Intermediate
Book Binding
Paperback
Book Dimensions
18.4 x 12.8 x 2.4 cm
Book Format
Unabridged
Book Genre
Classics
Book ISBN
9788831706735
Book Page Count
304
Book Publication Date
2010
Book Publisher
Marsilio Editori
Delivery Estimate
Please allow from 5 to 10 days for this item to be delivered.