Need help? Click here 1-866-467-4946 U.S. TOLL FREE We ship worldwide
Letteratura universale Marsilio - Elsinore - Italian Parallel Text
Edited by Romana Rutelli
Paperback, 296 pages
Each volume in this series presents a classic of English literature with a new Italian translation on the facing page, as well as an extensive introduction, information about the text and the author, in-depth annotations, and a complete bibliography, all in Italian.
Set mainly in Scotland, Macbeth dramatises the damaging physical and psychological effects of political ambition on those who seek power for its own sake. Macbeth is Shakespeare's shortest tragedy, and tells the story of a brave Scottish general named Macbeth who receives a prophecy from a trio of witches that one day he will become King of Scotland. Consumed by ambition and spurred to action by his wife, Macbeth murders King Duncan and takes the Scottish throne for himself. He is then wracked with guilt and paranoia, and he soon becomes a tyrannical ruler as he is forced to commit more and more murders to protect himself from enmity and suspicion. The bloodbath and consequent civil war swiftly take Macbeth and Lady Macbeth into the realms of madness, and death.
-
Ciascun volume di questa collana si presenta come una monografia completa composta da un saggio introduttivo, una nuova traduzione con testo a fronte, note informative sull'autore e sull'opera, un commento essenziale, una ricca bibliografia.
Macbeth, dramma tra i più foschi nel panorama sia shakespeariano sia elisabettiano, deve probabilmente la propria fortuna alla natura quanto mai complessa e tortuosa del suo protagonista. Egli infatti, pur crudele e assatanato nella sfrenata ambizione che lo anima, appare a più riprese incerto, timoroso, e poi ferocemente dilaniato dai rimorsi. Come si conciliano questi due risvolti del suo comportamento, presupposto l’uno di aridità d’animo, l’altro di esasperata sensibilità? Si ritenga la contraddittorietà caratteriale di Macbeth frutto della nota incuria di Shakespeare per la banale "verosimiglianza", o, al contrario, si reputi l’anima dicotomica del personaggio come una delle più riuscite e veridiche raffigurazioni della conflittualità insita nell’uomo, certo è che ha incontrato attenzione, interesse e favore proprio e soprattutto per le discrepanze del suo atteggiamento. Né è da meno la sua consorte, su cui tanta critica si è arrovellata. Lady Macbeth è in qualche modo apparentabile con le Streghe? È posseduta dal Demonio o solo assetata di potere? Come mai, dopo tanto adoperarsi per istigare il marito all’azione, senza motivo cede al terrore, impazzisce e addirittura si uccide? Macbeth in sostanza è configurabile - ieri come oggi - alla stregua di una sorta di thriller di rara efficacia e pregnanza.
Language
Italian
Level
Intermediate
Book Binding
Paperback
Book Dimensions
18.4 x 12.8 x 2.4 cm
Book Format
Unabridged
Book Genre
Classics
Book ISBN
9788831763677
Book Page Count
296
Book Publication Date
2004
Book Publisher
Marsilio Editori
Delivery Estimate
Please allow from 10 to 21 days for this item to be delivered, as it ships from Europe.