Need help? Click here 1-866-467-4946 U.S. TOLL FREE We ship worldwide
Letteratura universale Marsilio - Frecce - Italian Parallel Text
Edited by Vito Amoruso
Translated by Maurizio Ascari
Paperback, 240 pages
Each volume in this series presents a classic of American literature with a new Italian translation on the facing page, as well as an extensive introduction, information about the text and the author, in-depth annotations, and a complete bibliography, all in Italian.
The Call of the Wild is a short adventure novel by Jack London published in 1903 and set in Yukon, Canada during the 1890s Klondike Gold Rush, when strong sled dogs were in high demand. The central character of the novel is a dog named Buck. The story opens at a ranch in the Santa Clara Valley of California when Buck is stolen from his home and sold into service as a sled dog in Alaska. He progressively reverts to a wild state in the harsh climate, where he is forced to fight to dominate other dogs. By the end, he sheds the veneer of civilization and relies on primordial instinct and learned experience to emerge as a leader in the wild.
-
Ciascun volume di questa collana si presenta come una monografia completa composta da un saggio introduttivo, una nuova traduzione con testo a fronte, note informative sull'autore e sull'opera, un commento essenziale, una ricca bibliografia.
Nutrita di leggenda, la figura di London ha rischiato di morirne, schiacciata fra l'immagine ambigua del difensore della causa del socialismo ideologicamente darwiniano e quella dello scrittore popolare in senso peggiorativo, le cui opere posseggono solo un valore documentario, ma non artistico. Il richiamo della foresta, forse il suo capolavoro, è una splendida smentita di questo consunto cliché. La storia del cane Buck che dal mondo degli uomini, dalla loro crudeltà e dalla loro violenza, è risospinto indietro, verso quella Natura originaria a cui appartiene e la cui voce misteriosa e irresistibile è la radice della sua esistenza, è una "favola" perfetta sull'America contemporanea, nella quale suggestioni, ritimi, affubulazioni, che si rifanno ai moduli di una perduta narrazione orale, sono calati nello stampo di una scrittura sapiente, in egual misura nutrita di spontaneità e di calcolo, di immediatezza e sofisticazione. In questo "classico" della letteratura americana moderna, il cui linguaggio costituirà una preziosa eredità per molti narratori del Novecento, da Hemingway a Kerouac, l'America e il suo mito edenico sono favolisticamente reivocati in tutto il loro ambivalente vitalismo come in una rovesciata utopia.
Language
Italian
Level
Intermediate
Book Binding
Paperback
Book Dimensions
18.4 x 12.8 x 2.4 cm
Book Format
Unabridged
Book Genre
Classics
Book ISBN
9788831760010
Book Page Count
240
Book Publication Date
1996
Book Publisher
Marsilio Editori
Delivery Estimate
Please allow from 10 to 21 days for this item to be delivered, as it ships from Europe.