Need help? Click here 0800 141 2210 UK FREEPHONE We ship worldwide
Livello intermedio (B1/B1+)
Affare fatto! 2 è il secondo volume di un corso rivolto ad apprendenti che vogliono raggiungere un livello intermedio nella lingua (B1/B1+ del Quadro Comune Europeo di Riferimento per le Lingue − alcuni testi si possono utilizzare a un livello più alto dal punto di vista del lessico) e che sono interessate/i a usare l’italiano in contesti aziendali e lavorativi in generale.
Nel seguire le vicende di una società di consulenza, agli argomenti tipici di un corso di italiano standard si affiancano quelli strettamente microlinguistici, per esempio la presentazione di un’azienda, come organizzare e tenere una riunione, le tipologie contrattuali, le tipologie di società, il marketing di un prodotto, o la terminologia bancaria. Ogni unità presenta inoltre funzioni comunicative e strutture lessicali e morfosintattiche rilevanti per questo livello linguistico.
Affare fatto! 2 può essere utilizzato come libro di testo per studenti universitari iscritti a corsi di italiano per il commercio, per professionisti che operano in o con aziende straniere che hanno contatti con l’Italia o, infine, con personale che lavora in sedi estere di aziende italiane. Il libro è anche adatto a essere inserito come supporto per la lingua settoriale all’interno di corsi non specialistici di lingua italiana.
--
Affare fatto! 2 is the second volume of a course aimed at learners who want to reach an intermediate level in Italian (B1/B1+ of the Common European Framework of Reference for Languages − some texts can be used at a higher level from a vocabulary point of view) and who are interested in using Italian in business and work contexts.
By following the reality of a consulting firm, the book examines the typical structures of an Italian standard course, putting them side-by-side to strictly micro linguistic ones, as for example the presentation of a company, how to organize and hold a meeting, types of contracts, types of companies, marketing a product, or banking terminology. Each unit also presents communicative functions and lexical and morphosyntactic structures, which are relevant to this linguistic level.
Affare fatto! 2 can be used as a textbook for university students enrolled in Italian for business courses, for professionals who work in or with foreign companies that have contacts with Italy or, finally, for personnel who work in foreign branches of Italian companies. The book is also suitable to be included as a support for the sectoral language within non-specialist Italian language courses.
Language
Italian
Level
Beginner
Book Dimensions
21.2 x 2 x 29.9 cm
Book Page Count
224
Book Publication Date
15 Mar. 2023
Book Publisher
Edilingua Pantelis Marin
Language Course Isbn
9791259801272